For arrangører

  • Plakat  i PDF finnes her:              PowerPoint-presentasjon         

    Skriv ut i A3 og finn fram tusjen for å skrive inn dato, sted, tid og billettpris.

– – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –

  • Bilder for å sende til lokalaviser, lage flyers og weboppslag kan lastes fra Bilder

– – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –

  • Presseskriv: Kopier/Klipp/Lim fritt fra teksten her:

Trond har gitt ut tre album: «Trond Trudvang» i 2010, «Gode sko» i 2012 og «Sola i ryggen» høsten 2015. Fra disse og etterfølgende singleutgivelser har han hatt radiolisting på 5 låter i NRK P1 – i til sammen 62 uker.

  •  «Lisa, Lisa (Ekspeditrisa)» Høsten/vinteren 2009.
  • «Houston vi har et problem» Sommeren/høsten 2010.
  • «Gråværstur» Våren/sommeren 2011.
  • «Ingenting e farlig» Vinteren/våren 2012.
  • «Hør nu søng ho» Våren 2018.

Trond har frilanset som musikant på fulltid fra sin base i Bærum siden 2005. Etter platedebuten og radiosuksessene har han turnert i hele Norge med sitt eget materiale og deltatt på fjernsyn i NRK Førkveld, TV-2 God morgen Norge og NRK Beat for beat.Trond legger stor vekt på å underholde godt med sitt liveprodukt. Hans åpne og fengende musikalske bilde gir godt rom for tekstene som er på dialekt fra fødebyen Harstad i Sør-Troms. Sangene fotfølges av lune historier.

Mer info: www.trondtrudvang.no

14 Crop Resized
Foto: Svein Finneide (Trykk for stort)
  • Teknisk rider (gjelder kun når Trond reiser uten egen lyd/lysrigg):

Trond Trudvang «Solo» benytter 2 linjer. Trond har med:

  1. Vokalmikrofon (Trenger 48V Phantompower).
  2. Pedalbrettet til gitar (Trenger 48V Phantompower).

Arrangøren (via lyd/lys leverandør) stiller da med PA(FOH), monitorer, miks, helst en lydtekniker og:

  • 2 stk XLR Mikrofonkabler fra mix/stagebox til kildene.
  • 1 stk Mikrofonstativ med/galge (helst teleskop).
  • Lys er fint! – minimum 2 parkanner med litt bruntone i – gjerne på 2 stativ foran og litt ut fra scenen – klokka 10 og 14 sett fra scenen.
  • Scene er jo også fint – dersom ikke spillestedet har naturlig amfi.

Det som trenges av reverb/effekter på gitar/vokal er medbragt på pedalbrettet.

Solouttrykket har i hovedsak gitarene som komp, men de går da fullrange og blir «orkester». Disse strekker seg da både dypere og høyere i frekvensbildet enn vanlige gitaramper kan gjengi.

Monitoringa er nøye og legger grunnlaget for god «mojo» – som er et must! Trond spiller bassorientert gitarkomping og trives da best med monitorer som er kraftig ampet, helst også med litt fysisk volum i selve kassen (cm3). Dette ikke fordi det skal spilles så veldig høyt, men for at det skal være fett og bredt uten flatulens.

———————————————————————————————————-

Duo med Eirik-André Rydningen – fordeles på 7 linjer. Vi har med oss:

  1. Vokalmikrofon (Trenger 48V Phantompower).
  2. Pedalbrettet til gibass (Trenger 48V Phantompower).
  3. Basstrommemik Beyerdynamic Dynamisk M88tg. XLR ut.
  4. Skarptrommemik Beyerdynamic Dynamisk M201tg. XLR ut.
  5. Cymbal/OH Shure KSM 109. XLR ut (Trenger 48V Phantompower).
  6. Passiv DI/ fra Digitalpiano XLR ut Høyre.
  7. Passiv DI/ fra Digitalpiano XLR ut Venstre.

For konserter som medfører flyreise må arrangøren stille med  PA(FOH), monitorer, miks, helst en lydtekniker og:

  • En basstromme med basstrommepedal (uten påmonterte tammer).
  • Høy stol/barkrakk uten armlener  – ca 75 cm høy.
  • 7 stk XLR Mikrofonkabler fra mix/stagebox til kildene.
  • 4 stk Mikstativer med/galge (helst teleskop). To Høye (vokal/OH) og to lave (BD/SD)
  • Flygel/Upright eller digitalpiano med stativ – husk å ha med sustainpedal!
  • Lys er fint! – minimum 2 parkanner med litt bruntone i – gjerne på 2 stativ foran og litt ut fra scenen – klokka 10 og 14 sett fra scenen.
  • Scene er jo også fint – dersom ikke spillestedet har naturlig amfi.

Det som trenges av reverb/effekter på gitar/vokal er medbragt på pedalbrettet. Effekter Trommer/piano: Overrask oss!

Monitoringa er nøye og legger grunnlaget for god «mojo» – som er et must! Trond spiller bassorientert gitarkomping og trives da best med monitorer som er kraftig ampet, helst også med litt fysisk volum i selve kassen (cm3). Dette ikke fordi det skal spilles så veldig høyt, men for at det skal være fett og bredt uten flatulens.

– – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –

  • Stageplot Duo med EAR (klikk for større bilder): 

Stageplot TT DuoStageplott TT Duo 1

Reklamer